תחומים רופאים טיפולים מידע למטופלים medica על מדיקה - medica כניסת רופאים
רח' הברזל 28 רמת החייל, ת''א
2147*

איך לחיות ולהסתדר עם בריחת שתן

מיליוני אנשים חיים עם בעיות הקשורות לשלפוחית ??השתן - החל משלפוחית רגיזה, דרך הפרעה נוירולוגית או הפרעות במערכת השתן. אנשים עם בריחת שתן נמנעים לעיתים קרובות מפעילויות מסוימות, וכל הזמן דואגים מהאפשרות של דליפת שתן. אבל עם כמה שינויים באורח החיים - כגון איזון צריכת הנוזלים, שמירה על משקל בריא, פעילות גופנית, הפסקת עישון ועוד, אפשר לחיות חיי שגרה מספקים, ללא התערבות רפואים. אז נכון שכיום לצד בדיקות גינקולוגיות מתקדמות כמו היסטרוסקופיה אבחנתית, היסטרוסקופיה ניתוחית, טיפולי פוריות וכו', ישנם גם טיפולים כירורגים למניעת התופעה, אבל לפני שאתם פונים לשם, כדאי לנסות מספר עצות שיכולות לעזור לכם לנהל את האתגרים של מצבכם ולחיות טוב עם בריחת שתן.

אזנו את צריכת הנוזלים

אנשים רבים עם בריחת שתן חושבים שהם צריכים לשתות פחות מים כדי להקטין את הסיכון לתאונה. אבל זה לא בדיוק נכון. בעוד ששתייה רבה מדי של נוזלים אכן עלולה להוביל לדליפה, גם שתייה לא מספקת עלולה להוביל לבעיות אלו ולבעיות נוספות  בשלפוחית השתן. כשלא שותים מספיק מים, השתן הופך להיות מרוכז יותר, וזה יכול להרגיז את השלפוחית ולהגביר את הדחיפות,לכן, חשוב לשמור על איזון בריא של נוזלים.

רוקנו את שלפוחית השתן באופן קבוע

התרוקנות מתוכננת, או הליכה לשירותים בזמנים קבוצים, נניח כל שעתיים או שלוש, היא רעיון טוב. רוב האנשים ממתינים עד ששלפוחית השתן שלהם מלאה, אבל השיטה הזאת לא עובדת אצל מי שיש לו בריחת שתן. רוקנו את שלפוחית השתן לפני שאתם עוזבים את הבית, המשרד או המסעדה - גם אם אתם לא חושבים שאתם צריכים.

בצעו תרגילים לרצפת האגן

תרגילי רצפת האגן, או תרגילי קגל, יכולים להועיל הן לגברים והן לנשים שיש להם בריחת שתן. כדי לעשות קגל, סחטו או הדקו את שרירי רצפת האגן - אלה הם אותם שרירים בהם אתם משתמשים כדי להפסיק להשתין - ולאחר מכן שחררו. ביצוע תרגילים אלה באופן קבוע יחזק את השרירים התומכים בשלפוחית השתן, ולכן יסייע למנוע דליפת שתן.

התעמלו

התעמלות כל כך חשובה לבריאות הכללית שלכם, ואין שום סיבה להימנע ממנה בגלל פחד מתאונות. נסו לדבר עם הרופא שלכם ולעבוד איתו על שינוי שגרת האימונים שלכם במידה ויש צורך. מצאו מה עובד עבורכם: אם ריצה מובילה לדליפה, עברו לתרגילים בעצימות נמוכה כמו רכיבה על אופניים או שחייה.

שמרו על משקל בריא

ייתכן שתוכלו להוריד את הסיכון לבריחת שתן על ידי ירידה במשקל. השמנת יתר וחוסר שליטה קשורים לעיתים קרובות, ככל הנראה משום שעודף משקל מגביר את לחץ הבטן, מה שעלול לגרום לאי שליטה בשלפוחית השתן. מחקר מצא כי אם נשים שמנות יאבדו רק 10 אחוז של מסת הגוף שלהם, זה יכול להפחית את הסיכון לתקלות ב -50 אחוז.

הגבילו צריכת קפאין ואלכוהול

ירידה בצריכה של קפאין ואלכוהול היא רעיון טוב, מכיוון שמדובר בחומרים משתנים שיכולים להרגיז את שלפוחית השתן.  


טיפים אלו בהחלט יכולים לעזור לחיים לנהל את הבעייה ולחיות חיים ללא הפרעה לצידה. אך אם היא מטרידה בצורה רצינית מדי ואתם מעוניינים לטפל בה נקודתית, ישנם פתרונות נוספים כמו טיפול בלייזר או פעולות פולשניות יותר. לפרטים נוספים על פתרונות לבעיה ספציפית זו, על בעיות גינקולוגיות באופן כללי ועל טיפולים כמו היסטרוסקופיה אבחנתית, צילומי רחם ועוד, אל תהססו לפנות למרכז הגינקולוגי של medica.

רוצה עוד פרטים?
השאירו שם ומספר טלפון ונחזור בהקדם.
לחצו כאן להוראות הגעה מלאות