תחומים רופאים טיפולים מידע למטופלים medica הסיפור של מדיקה - medica כניסת רופאים
רח' הברזל 28 רמת החייל, ת''א
2147*

בריחת שתן - שלושה שינויים תזונתיים שיכולים לעזור

  • דף הבית
    \
  • בריחת שתן - שלושה שינויים תזונתיים שיכולים לעזור

שינוי הרגלי אכילה ושתייה הוא צעד ראשון חשוב בהתמודדות עם בריחת שתן.

בריחת שתן אינה מחלה; היא יכולה להיות סימפטום של הרגלים יומיומיים, מצב רפואי בסיסי, או בעיה פיזית. לעתים קרובות ניתן לטפל בבריחת שתן, ותמיד ניתן להסתדר איתה ולנהל חיים נורמטיבים. אין צורך לבצע היסטרוסקופיה - לא היסטרוסקופיה אבחנתית ובטח שלא ניתוחית, לצד שמירה על משקל בריא, שינוי הרגלי אכילה ושתייה יכול לעזור ולהביא הקלה לסובלים מהתופעה.

עקבו אחרי צריכת הנוזלים

צעד ראשון חשוב הוא לפקח על הנוזלים שאתם צורכים. אם לא תשתו מספיק תתייבשו, ואז יכול להיות שמלחים שמעצבנים את שלפוחית השתן שלכם יתרכזו בשתן עצמו. אם תשתו יותר מדי בבת אחת, אז כמות השתן המוגברת יכולה להרגיז את שלפוחית השתן שלכם, או לגרום לה לעבוד שעות נוספות. מכיוון שצריכת הנוזלים יכולה להיתפס בראש שלנו בצורה לא מדויקת, כדאי  למדוד ולתעד אותה, כמו גם את רגעי דליפת השתן. היתרונות הם כפולים: אתם עשויים להבחין בדפוסים חוזרים, מה שעשוי לעזור לרופא שלכם לפקח על מצבכם.

הגבירו את צריכת הסיבים התזונתיים

אכלו מזון עשיר בסיבים כדי לעזור למנוע עצירות. צואה דחוסה יכולה לגרום לעצבי שלפוחית השתן הקרובים, לעבוד יותר מדי, מה שמגדיל את תדירות השתן. סיבים לא מסיסים עוזרים להניע את הצואה, וניתן למצוא אותם בירקות, בסובין חיטה ודגנים מלאים אחרים, באגוזים, בשעועית ובגרגרים. סיבים מסיסים עוזרים להרגיע את מערכת העיכול, ולכן הם מומלצים לעתים קרובות עבור אלה הסובלים מתסמונת המעי הרגיז. סיבים מסיסים נמצאים בפירות כגון תפוחים ותפוזים, בפסטה, בלחם לבן ובתפוחי אדמה.

גברים מעל גיל 50 צריכים לשאוף ל- 30 גרם של סיבים ליום; נשים מעל גיל 50 צריכות לקבל כ- 21 גרם. קערה של שיבולת שועל ובננה, יחד עם מנה של שעועית שחורה מאוחר יותר באותו יום, מספיקה כדי לענות על צרכי הנשים. תוסיפו לזה פטל, ותוכלו כבר להגיע ל- 30 גרם של סיבים ליום.

אם לכם או לאדם אהוב יש צרכים תזונתיים מיוחדים, ישנם מוצרים שיכולים לעזור לענות על דרישות התזונה היומית, בדרכים שקל לבלוע ולעכל, כגון Fibersource- תערובת של סיבים מסיסים ולא מסיסים עם הרבה חלבון.

הימנעו מגירוי שלפוחית השתן

אם אתם נתקלים בבעיות בשלפוחית השתן, הימנעות מאלכוהול וקפאין יכולה להועיל, מכיוון ששניהם ידועים כממריצים של שלפוחית השתן וכחומרים משתנים, שיכולים לעורר צורך פתאומי להשתין. אפילו תה ומשקאות מוגזים עשויים להגביר בעיות אלו. חומרים נוספים הידועים בכך שהם מגרים את שלפוחית השתן ועלולים להגביר סיכון של בריחת שתן פתאומית, הם סוכר וסוכרזית, סירופ תירס, מזון חריף, וכן אוכל חומצי כגון עגבניות ופרי הדר. רוצים לקרוא עוד על התופעה, להבין מה זה היסטרוסקופיה או כל בעיה גינקולוגית אחרת? היכנסו לאתר medica להמשך קריאה.

רוצה עוד פרטים?
השאירו שם ומספר טלפון ונחזור בהקדם.
לחצו כאן להוראות הגעה מלאות