רח' הברזל 28 רמת החייל, ת''א

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

דליות ברגליים - תרופות ביתיות שיכולות לעזור

  • דף הבית
    \
  • דליות ברגליים - תרופות ביתיות שיכולות לעזור

דליות ברגליים מתרחשות כאשר הורידים שלנו הופכים נפוחים ומוגדלים. לאנשים מסוימים הן יכולות לגרום לכאב ולאי נוחות. בערך 20% מהמבוגרים יחוו דליות ברגליים בשלב מסוים בחייהם. ישנם מספר טיפולים רפואיים עבור מצב זה, אך לפני שפונים לרופא, אפשר, ואפילו כדאי, לנסות בבית מגוון טיפולים שעשויים לעזור להפחית את הגודל ואת הכאב של הדליות.


דליות ברגליים - 5 טיפולים שאפשר לעשות בבית

התעמלות

פעילות גופנית סדירה מעודדת זרימת דם טובה יותר ברגליים, מה שמסייע ל"דחוף" את הדם שנאסף בעורקים. פעילות גופנית גם מסייעת להוריד את לחץ הדם שלנו, שהוא גורם נוסף שמוביל להיווצרות דליות. תרגילים בעצימות נמוכה עוזרים לשרירי השוקיים לעבוד, ללא מאמץ מוגזם. התרגילים המומלצים ביותר הם:

  • שחייה
  • הליכה
  • רכיבה על אופניים
  • יוֹגָה

גרביים אלסטיים

הם זמינים ברוב בתי המרקחת ועוזרים על  ידי הפעלת לחץ על הרגליים, מה שמסייע לשרירים ולוורידים להזרים דם לכיוון הלב. מחקר מ- 2018 מצא כי אנשים שהשתמשו בגרביים אלסטיים בגובה הברך, עם לחץ של 18-21 מ"מ כספית במשך שבוע, דיווחו על ירידה בכאב הנובע מדליות.

שמנים אתריים

מחקר מ -2006 טוען כי מספר שמנים אתריים עשויים לסייע בהפחתת כאבי הרגליים, הכבדות והגירוד אצל אנשים עם אי ספיקת ורידים כרונית, שהיא הגורם העיקרי לדליות או ורידים ברגליים.

שינויים תזונתיים

מזונות בעלי אשלגן גבוה יכולים לשמש כחלק חשוב בתהליך ביתי של טיפול בורידים.

מזונות עתירי אשלגן, כגון שקדים ופיסטוקים, יכולים לעזור לדליות על ידי צמצום שימור המים בגוף.

מזונות מלוחים או עשירים בנתרן יכולים לגרום לגוף לשמור על המים בגוף, ולכן קיצוץ במזונות מלוחים יכול לצמצם את שימור המים בגוף. מזונות עשירים באשלגן יכולים לעזור להפחית את החזקת המים.

מזונות עשירים באשלגן:

  • שקדים ופיסטוקים
  • עדשים ושעועית לבנה
  • תפוחי אדמה
  • ירקות עליים
  • סוגי דגים כגון סלמון וטונה

מזונות עם סיבים עוזרים לשמור על תנועת המעיים ולמנוע עצירות. זה עשוי להיות חשוב כי המאמץ יכול להחמיר שסתומים פגומים או להפוך אותם לגרועים יותר.

מזונות עשירים בסיבים:

  • אגוזים, זרעים וקטניות
  • שיבולת שועל, חיטה, ופשתן
  • מזונות מדגנים מלאים

לאנשים הסובלים מעודף משקל סיכוי גבוה יותר לחוות דליות ברגליים, ולכן, הפטרות מהקילוגרמים העודפים יכולה להפחית את הלחץ על הורידים ולהקל על הנפיחות וחוסר הנוחות.


אכלו יותר פלבנואידים (ויטמין P)

הוספת מזונות המכילים פלבנואידים עשויה גם לעזור עם טיפול בורידים. פלבונואידים משפרים את זרימת הדם, מה ששומר על זרימת הדם. הם גם מסייעים בהפחתת לחץ הדם בעורקים ויכולים להרגיע כלי דם, כל הדברים שיכולים לעזור בהפחחת הדליות.  

מזונות המכילים פלבנואידים:

  • ירקות, כולל בצל, פלפלים, תרד וברוקולי
  • פירות הדר וענבים, דובדבנים, תפוחים, אוכמניות
  • קקאו
  • שום

?רוצה עוד פרטים
השאירו שם ומספר טלפון ונחזור בהקדם.
לחצו כאן להוראות הגעה מלאות